Wprowadzenie #
Po załączeniu programu, naszym oczom ukazuje się dosyć jasne dla nas wstążka u góry ekranu z wieloma funkcjami. Umożliw nam ona wybór projektu / stworzenie nowego oraz wiele innych funkcji. Dodatkowo w okienku po lewej stronie Autodesk dodał kilka ciekawych rzeczy, które mogą Wam pomóc w zapoznawaniu się z opcjami programu. Znajdują się tam gotowe projekty, przykładowe ćwiczenia oraz kilka symulacji. Dzięki nim możemy zrozumieć do czego został stworzony ten program oraz do czego możemy go wykorzystać
Aby otworzyć nowy projekt trzeba przycisnąć niebieski przycisk na którym znajduje się napis: "New project".
Po jego wciśnięciu ukazuje nam się nowy projekt, którego możemy nazwać według własnych potrzeb.
Po dokonaniu tej czynności możemy wejść w nasz nowy projekt i przejść do głównego okna, gdzie będziemy mogli pracować w niezliczoną ilość osób. Dzieje się tak, ponieważ system ten jest stworzony do pracy grupowej. Opiera się na przetwarzaniu danych w internetowej chmurze, oznacza to, że jest to idealny system nie tylko dla studentów ale i firm.
Szkicownik #
W pierwszej kolejności musimy stworzyć szkic aby móc z niego w późniejszym etapie stworzyć jakąkolwiek bryłę.
Najbardziej uniwersalnym narzędziem jest Linia dzięki, której będziecie mogli jak ołówkiem oraz linijką szkicować swoje pierwsze konstrukcje.
Narzędzie to może na posłużyć np. do tworzenia wielu złożonych elementów
Prawie w każdym programie typu CAD jest opcja tworzenia prostych figur geometrycznych takich jak:
- kwadraty
- prostokąty
- okręgi itd.
Prostokąty i kwadraty #
Okrąg #
Aby zwiększyć stabilność wytworzonych przez nas szkiców w Fusion 360 zostało zainicjowanych wiele reguł, które pozwalają operatorowi programu unieruchomić szkic lub też odpowiednio go pozycjonować, a za tym idzie wytworzyć finalny trójwymiarowy model.
Ograniczenia #
Tworzenie trójwymiarowych obiektów #
Nie obyło by się bez "wyciągnięcia", czyli najpopularniejsze narzędzie oraz najbardziej spopularyzowane dla początkujących jak i tych bardziej zaawansowanych operatorów.
Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie wyciągać po linii prostej pod kątem 90 stopni do płaszczyzny obiekty. Możemy to zrobić z szkicu jak i wcześniej już wytworzonych modeli, pod warunkiem, że model ten posiada proste ściany. Nie możemy wyciągać ścian, które są zaokrąglone.
Wyciągnięcie #
Narzędzie to może na posłużyć np. do:
- tworzenia rur trójwymiarowych (kolanko)
- tworzenia brył obrotowych
Wyciągnięcie w obrocie #
Obróbka trójwymiarowych obiektów #
Opcja ta jest bardzo pożądana.
Narzędzie to może na posłużyć np. do:
- zaokrąglania rogów
- tworzenia faz itd.